Mindre än 16 veckor kvar

Fredagen den 13 januari har jag slitit i 3,5 år, just den dagen tar jag äntligen examen och får en ny titel på CV´t. Förskollärare.
 
Allt känns overkligt på något sätt, hur ska mitt liv se ut när jag har pluggat klart? Vart vill jag flytta? Vill jag tillbaka till Gotland? Jag har funderat väldigt mycket på detta, jag vill till antingen Norrköping eller Oskarshamn. Jag vet inte om jag är redo att flytta tillbaka till Gotland ännu, jag skulle känna mig så fruktansvärt låst där. Jag saknar min familj varje dag, vissa dagar rinner det tårar längs kinderna för att jag får sån panik-hemlängtan. Men majoriteten av dagarna som går tycker jag att det är så himla skönt att ha en distans. Här är det jag som bestämmer, hemma är det mamma eller pappa sm har sista ordet. men inte här, här är det jag. bara jag. framtiden är fortfarande ovis, jag har mindre än 16 veckor på mig att bestämma hur den ska se ut. det är väldigt blandade känslor.
Allmänt | |
Upp