En uppdatering om livet :)

Nu var det väldigt länge sedan jag uppdaterade här, jag ser att mina tankar gick åt hur mitt liv skulle bli när skolan var klar. Nu sitter jag här, färdigutbildad förskollärarare, det känns så fruktansvärt mäktigt! Lilla jag, en förskollärare? Helt sjukt.
 
Men hur blev det med ev. flytt osv.?
Jag beslutade mig för att söka jobba här i Vimmerby. Gick på en anställningsintervju och fick ett telefonsamtal dagen efter som bekräftade att jag hade fått jobbet om jag ville ha det. Så fr. om. den 16 Januari har jag arbetat på en förskola ca 1 mil utanför stan och jag trivs väldigt bra. Så det blev alltså ingen flytt och jag ångrar inte mitt beslut alls. Det är här jag mår bra just nu, därför känns det dumt att göra något som både kropp och själ inte skulle må bra av.
 
Jag ska försöka uppdatera här åtminstonde en gång i veckan, troligtvis på helgen eftersom jag arbetar heltid på vardagarna.
Allmänt | |
Upp